Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žijí v nás: ikonografické a ikonologické aspekty některých témat současné vizuální kultury
Špidlová, Zdeňka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Závěrečná práce bakalářského studia s názvem Žijí v nás se zabývá ikonografickými a ikonologickými aspekty některých témat současné vizuální kultury. Zaměřuje se na oblast reklamní tvorby, kterou mapuje z hlediska vývoje a jejích prostředků, jimiž na recipienty působí. Toho se snaží dosáhnout prostřednictvím terénního průzkumu a jeho následnou analýzou. Práce se pokouší odpovědět na otázku, zda je reklama, kterou jsme obklopeni, spjata s prekoncepty křesťanské kultury, a to prostřednictvím dotazníků. Edukační složka práce je zastoupena doprovodným programem k instalaci díla Adrieny Šimotové. Výtvarné uplatnění tématu spočívá v přímém provázání fenoménu reklamy. Výstupem je reklama na křesťanství, při jejíž tvorbě jsem vycházela z výsledků dotazníků. Ty nastínily představu ráje "dnešního člověka", což se stalo motivem zhotoveného reklamního letáku.
Žijí v nás: ikonografické a ikonologické aspekty některých témat současné vizuální kultury
Špidlová, Zdeňka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Závěrečná práce bakalářského studia s názvem Žijí v nás se zabývá ikonografickými a ikonologickými aspekty některých témat současné vizuální kultury. Zaměřuje se na oblast reklamní tvorby, kterou mapuje z hlediska vývoje a jejích prostředků, jimiž na recipienty působí. Toho se snaží dosáhnout prostřednictvím terénního průzkumu a jeho následnou analýzou. Práce se pokouší odpovědět na otázku, zda je reklama, kterou jsme obklopeni, spjata s prekoncepty křesťanské kultury, a to prostřednictvím dotazníků. Edukační složka práce je zastoupena doprovodným programem k instalaci díla Adrieny Šimotové. Výtvarné uplatnění tématu spočívá v přímém provázání fenoménu reklamy. Výstupem je reklama na křesťanství, při jejíž tvorbě jsem vycházela z výsledků dotazníků. Ty nastínily představu ráje "dnešního člověka", což se stalo motivem zhotoveného reklamního letáku.
Věštebné techniky vánočního cyklu v Českých zemích
Rovenská, Kateřina ; Janeček, Petr (vedoucí práce) ; Kozák, Jan (oponent)
Práce prezentuje typologický seznam způsobů věštění prováděných v období od začátku adventu až do dne Tří králů. Seznam je tvořen praktikami známými na území Čech, Moravy a Slezska od dob příchodu křesťanství až po současnost. Jednotlivé způsoby věštění jsou zde řazeny podle cíle věštby, nikoli chronologicky. Rámec práce je tvořen obecným výkladem o věštění jako takovém jakožto kulturní praktice, společně s uvedením do kontextu slavení křesťanských Vánoc a také do problematiky soužití slovanské předkřesťanské kultury s kulturou křesťanskou v raném středověku. Základem práce jsou etnografické údaje čerpané z děl Č. Zíbrta, J. I. Hanuše a dalších českých etnografů. Teoretická část práce vychází z prací religionistů, folkloristů a antropologů, např. M. Eliadeho, K. J. Erbena a K. Richtera. KLÍČOVÁ SLOVA: věštění, budoucnost, advent, Vánoce, Nový rok, nový rok, předkřesťanská kultura, křesťanská kultura, české území
RVP a rozvoj duchovního rozměru dítěte v MŠ
NOVÁKOVÁ, Hana
Práce se zabývá otázkou zařazení prvků duchovního rozvoje dětí předškolního věku do RVP. V dokumentu hledá oblasti vzdělávacích obsahů, které se stránkou duchovního rozvoje nepřímo souvisí. Dále popisuje psychologii dítěte předškolního věku s jeho morálním vývojem a cíle náboženské výchovy v předškolním vzdělávání. Praktická část obsahuje stručnou charakteristiku dětí z II. třídy MŠ Bratrská, Dačice a popis prováděné edukační činnosti zaměřené především na rozvoj imanentní transcedence dětí a její hodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.